Użytkownik

Strona główna

Nissan GTR

Nissan GT-R – dwudrzwiowe coupé firmy Nissan, zapowiedziane 6 grudnia 2007. Do sprzedaży międzynarodowej wszedł na początku czerwca 2008. Pod koniec 2010 roku przeszedł facelifting. W 2009 roku samochód zdobył tytuł World Performance Car of the YearRocznie ma być wyprodukowane 12 000 sztuk. Jest następcą Nissana Skyline GT-R.Prace nad samochodem trwały od 2001 roku. Wtedy właśnie pokazano pierwszą wizję nowego Nissana Skyline'a. Po zakończeniu produkcji modelu Skyline R34 w 2002 roku nastała 6-letnia przerwa. W 2003 roku powstał nieco odbiegający segmentem od poprzednika model V35. Był to pierwszy Skyline, który był sprzedawany w USA jako Infiniti G35. Właściwy następca został pokazany w 2005 roku.W 2013 roku pojawił się Nissan GT-R Gentleman Edition, który bazuje na wariancie Black Edition i jest oferowany jedynie w szarym kolorze - Grey Squale. Na nadwoziu zamontowano plakietki z napisem "Gentleman Edition". We wnętrzu zmiany są niewielkie, zastosowano czerwoną tapicerkę skórzaną na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Wewnątrz znajduje się plakietka z numerem seryjnym modelu w edycji specjalnej[2].W listopadzie 2013 roku Nissan zaprezentował GT-R-a po liftingu. Samochód otrzymał nowy przód, pojawiło się również wiele modernizacji mechanicznych, w tym zawieszenia. Całkowitą nowością jest również wersja Nismo o mocy 591 KM.

 

Stworzony specjalnie dla tego modelu silnik VR38DETT to 3.8 w układzie V6, który doładowany jest parą turbosprężarek IHI. Produkuje moc 480 (po liftingu zwiększona do 530, a następnie do 550) KM przy 6400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 632 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr./min.

Konfiguracja – V6 DOHC biturbo

Średnica x skok cylindra (mm) – 95,5 x 88,4

Pojemność – 3799 cm³

Stopień sprężania – 9:1

System paliwowy – NISSAN EGI (ECCS) Elektronicznie sterowany system wtrysku paliwa

Zalecane paliwo – benzyna 100 RON (dopuszczalna benzyna 98 RON)[5]

Rocznik 2008[6]

 

Maks. moc – 356 kW (485 KM) przy 6400 obr/min

Maks. moment obrotowy – 588 Nm przy 3200-5200 obr/min

Prędkość maksymalna: 310 km/h

Rocznik 2010[7]

 

Maks. moc – 390 kW (530 KM) przy 6400 obr/min

Maks. moment obrotowy – 612 Nm przy 3200-6000 obr/min

Rocznik 2011[8]

 

Maks. moc – 404 kW (550 KM) przy 6400 obr/min

Maks. moment obrotowy – 632 Nm przy 3200-5800 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s

Skrzynia biegów[edytuj]

Typ przekładni – GR6 Dual Clutch Transmission (dwusprzęgłowa skrzynia biegów)

Przełożenie główne – 3,7:1

Napęd – 4WD

 

Dzięki zastosowanym dwóm sprzęgłom, jednym dla biegów parzystych (2,4,6), drugim dla nieparzystych (1,3,5) przekładnia charakteryzuje się wyjątkowo krótkim czasem zmiany przełożenia.

Bugatti Veyron

Bugatti 16.4 Veyron − supersamochód produkowany od 2005 roku przez niemiecki koncern Volkswagen AG pod marką Bugatti. Najszybszy i jeden z najdroższych samochodów supersportowych na świecie. Pojazd nazwany został Veyron na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który ścigajac się dla firmy Bugatti wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939 roku. Prędkość maksymalna to 420km/h Wersja Super Sport modelu Veyron jest najszybszym dopuszczonym do ruchu ulicznego samochodem osobowym na świecie, zmierzona prędkość maksymalna wynosi 431,072 km/h. Pobity został wówczas rekord ustanowiony przez SSC Ultimate Aero TT, wynik uzyskany przez Bugatti został jednak unieważniony 9 kwietnia 2013 roku z powodu zdjęcia ogranicznika prędkości w konkursowym egzemplarzu. W późniejszym czasie rekord został przywrócony – uznano, że ogranicznik prędkości nie ingeruje w główne założenia konstrukcyjne samochodu oraz jego silnik. Podstawowa wersja pojazdu osiągnęła prędkość 408,47 km/h. 6 kwietnia 2013 roku wersja Grand Sport Vitesse osiągnęła najwyższą prędkość w kategorii samochodów z otwartym nadwoziem – było to 408,84 km/h (średnia z dwóch przejazdów)

  

 

Historia pojazdu Veyron sięga roku 1999, kiedy to zbudowano samochód koncepcyjny EB 18/3 Chrion. Auto pokazane po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w tym samym roku przypominało od początku ostateczną, produkcyjną wersję pojazdu. Główną różnicą samochodu koncepcyjnego do produkcyjnego było zastosowanie silnika W18 z trzema głowicami po 6 cylindrów każda. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2001 roku prezes koncernu Volkswagen AG Ferdinand Piëch ogłosił, że samochód, który wejdzie do produkcji będzie najszybszy, najmocniejszym i najdroższym autem w historii. Zamiast silnika W18 model produkcyjny wyposażono w silnik W16 w układzie podwójnego V. Jednostka ta, po raz pierwszy zastosowana w Bentleyu Hunaudières z 1999 roku otrzymała cztery turbosprężarki produkując deklarowaną moc 1001 KM (736 kW). Prędkość maksymalna Veyrona miała wynosić 406 km/h, a cena kształtować się na poziomie 1 miliona euro.Rozwój pojazdu trwał cały 2001 rok, aż EB 16/4 Veyron otrzymał status "zaawansowanego konceptu". Pod koniec 2001 roku Bugatti ogłosiło, że samochód, oficjalnie nazwany Bugatti Veyron 16.4, wejdzie do produkcji w roku 2003. Jednakże w trakcie rozwoju napotykano na szereg poważnych problemów. Osiągnięcie wymaganej prędkości maksymalnej okazało się bardzo trudne – jeden prototyp został zupełnie zniszczony w wypadku, a inny wypadł z toru podczas publicznej demonstracji na torze wyścigowym Laguna Seca (Monterey, Kalifornia, USA). Ze względu na te i inne wydarzenia, termin wprowadzenia auta do produkcji seryjnej stale się opóźniał. W tym samym roku Piëch odszedł na emeryturę ze stanowiska prezesa Grupy Volkswagena. Zastąpił go Bernd Pischetsrieder. Nowy prezes niezwłocznie skierował projekt z powrotem do studia, aby wprowadzić poważne poprawki. W grudniu 2003 roku dotychczasowego szefa Bugatti, Neumanna zastąpił Thomas Bscher, a poważne modyfikacje zostały wprowadzone w Veyronie pod nadzorem byłego inżyniera VW i szefa inżynierów Bugatti – Wolfganga Schreibera.

 

Lamborhini Gallardo

Lamborghini Gallardo- samochód sportowy, produkowany we Włoszech przez firmę Lamborghini od 2003 do 25 listopada 2013 roku. Był to model Lamborghini wyprodukowany w największej liczbie egzemplarzy (ponad 10 000 sztuk)[1]. Samochód reprezentuje mniejszą wersję Murciélago, a został nazwany na cześć słynnej rasy hiszpańskich byków. Jego następcą został w 2013 roku Lamborghini Huracán. Ostatni egzemplarz Gallardo - model LP 570-4 Spyder Performante polakierowany na czerwony kolor Rosso Mars zjechał z linii montażowej 25 listopada 2013 roku. W sumie - przez 10 lat produkcji - powstało 14 022 egzemplarze Gallardo. Przez okres trwania produkcji klienci mieli do wyboru aż 32 warianty – auto trafiło do oficjalnej sieci sprzedaży w 45 krajach świata. W ciągu 50 lat istnienia Lamborghini wyprodukowało przeszło 30 tys. samochodów z czego prawie połowę stanowiły modele serii Gallardo

 

Lamborghini Gallardo 5.0 - była to podstawowa wersja samochodu. Była produkowana w latach 2003-2008. Model ten był dostępny w dwóch wesjach nadwozia; coupé i kabriolet. Nie było zbyt wielu silników do wyboru. Właściwie był tylko jeden. Obydwa silniki to V10 o pojemności 5 litrów i mocy od 500 do 520 KM. W każdym cylindrze silnika znajdowały się 4 zawory.

Lamborghini Gallardo SE - to limitowana edycja zwykłego Gallardo, która powstała w nakładzie 250 egzemplarzy. Nieoficjalnie po raz pierwszy został zaprezentowany podczas pokazu w USA w lipcu 2005 roku. Oficjalnie pokazano ten model na Frankfurt Motor Show we wrześniu tego samego roku. Najbardziej widocznym elementem jest dwukolorowe nadwozie. Silnik pozostał ten sam, jednak producenci zwiększyli jego moc do 520 KM. Do setki sprint zajmował mu 4 sekundy, a maksymalnie mógł pojechać 315 km/h.

Gallardo Spyder Była to wersja zwykłego samochodu. Różnił ją tylko opuszczany dach. W programie Top Gear testował go Jeremy Clarkson. Uznał on, że jazda wersją z otwartym nadwoziem daje dużo więcej frajdy niż zwykłym Gallardo

Lamborghini Gallardo Nera charakteryzował się bardzo głębokim czarnym kolorem. Nadwozie można było kupić w kolorach Nero Serapis i Nero Noctis. Wnętrze jest w tonacji czarno-białej. Silnik pozostał ten sam. Była to najkrócej produkowana wersja Gallardo. powstało tylko 185 sztuk. a jego cena wynosiła około 165 000 euro

 

Gallardo Superleggera - Była to jedna z ostatnich wersji Lamborghini Gallardo przed faceliftingiem. Jednak bardzo wyjątkowa. Waga samochodu została zmniejszona o 100 kg. Moc została zwiększona do 530 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje w tym aucie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 315 km/h. Pojazd produkowano w 4 wersjach kolorystycznych: Midas Yellow, Borealis Orange, Telesto Gray i Noctis Black

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R – supersamochód skonstruowany i zaprezentowany w 2011 r na Geneva Motor Show przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to zmodyfikowana wersja modelu Agera. Do napędu użyto jednostki V8 90° 5,0 l (5032 cm³) 32V (32 zawory) DOHC Twin-turbo (2 turbosprężarki), generującą moc maksymalną 1115 KM. Pojemność baku wynosi 80 l. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa ok 2,9 s. Prawdopodobna prędkość maksymalna, podawana przez producenta wynosi 420 km/h. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Poprzednikiem był Koenigsegg CCXR Edition.Wynik Koenigsegg Agera R w przyspieszeniu od 0-300 km/h wynosi 14,53 s, wynik ten trafił do Księgi Guinessa.Koenigsegg Agera R sprzedawany jest z bagażnikiem dachowym zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu oraz nartami sygnowanymi marką Koenigsegg.