Użytkownik

Strona główna

Corvette c6

Chevrolet Corvette C6 Z06 – supersamochód produkowany przez firmę Chevrolet, należącą do koncernu General Motors, od 2005 r. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Następca modelu Chevrolet Corvette C5. Do napędu użyto jednostki V8 7,0 l (7011 cm³) OHV 16v/2 zawory cylinder 90° (LS7), generującą moc maksymalną 512 KM przy 6300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 637,0 N•m przy 4800 obr./min. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, przyspieszenie 0–100 km/h 4,0 s, zaś przyspieszenie 0–160 km/h 7,9 s. Istnieją wersje z 2005, 2006, 2007 r, różniące się kształtem. W 2013 roku producent zakończył produkcję.

 Silnik

    V8 7,0 l (7011 cm³), 2 zawory na cylinder

    Układ zasilania: b/d

    Średnica cylindra × skok tłoka: 104.80 mm × 101.60 mm

    Stopień sprężania: 11,0:1

    Moc maksymalna: 512 KM (376,6 kW) przy 6300 obr./min

    Maksymalny moment obrotowy: 637,0 N•m przy 4800 obr./min

 

Osiągi

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,0 s

    Przyspieszenie 0-160 km/h: 7,9 s

    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,8 s

    Prędkość maksymalna: 319 km/h

Ford GT

Ford GT – supersamochód produkowany przez koncern Ford Motor Company w latach 2003–2007. W styczniu 2014 roku na salonie NAIAS w Detroit zaprezentowano drugą generację tego pojazdu, przy czym jego produkcja ma rozpocząć się dopiero w 2016 roku. Auto jest napędzane podwójnie doładowanym silnikiem 3.5 litra v6. Moc pojazdu wynosi 656 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 746nm. Auto przyśpiesza od 0 -100km/h w 3sekundy, a prędkośc maksymalna to około 350km/h. Samochód jest bardzo lekki (1385kg) Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. XX w. (GT40 – nazwa wzięła się od wysokości pojazdu tj. 40 cali). W latach 60. na torach wyścigowych w Grand Prix panowały samochody Ferrari. Ówcześni szefowie Forda postanowili przerwać tę passę i podnieść prestiż własnej firmy. Tak właśnie powstał model GT40. Ford udowodnił że może wygrywać z Ferrari, zwyciężając 4 razy z rzędu 24-godzinny Wyścig Le Mans. Pojazd był jak na tamte czasy futurystyczny, a jego konstrukcja zapewniała stabilność i wytrzymałość potrzebną w długich, 24-godzinnych maratonach.

 

Ford GT upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5.4 litra doładowany kompresorem generuje moc 550 KM, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód był do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych według kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk. Silnik

 

    V8 5,4 l (5409 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC

    Układ zasilania: wtrysk SFi

    Średnica cylindra × skok tłoka: 90,20 mm × 105,80 mm

    Stopień sprężania: 8,4:1

    Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 6500 obr./min

    Maksymalny moment obrotowy: 678 N•m przy 4500 obr./min

Osiągi

    Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s

    Przyspieszenie 0-160 km/h: 7,8 s

    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,7 s

    Prędkość maksymalna: 330 km/h

Witaj!

Zapraszam na moją stronę o samochodach , czyli tzw. mój konik . Zafascynowałem się motoryzacją jak jeszcze byłem dzieckiem. 

O mnie

Kilka słów o mnie. Nazywam się Damian i uwielbiam motoryzacje. Dzwięk niesamowitych aut sprawia, że zapominam o wszystkim. 

Rysunek powyżej przedstawia mój samochód marzeń